Vhodná a nevhodná jídla

5. června 2008 v 19:14 | Kamik =o) |  Jídlo
Které potraviny a pokrmy je dobré zvolit pokud je Vaším cílem shodit nějaké to kilo popřípadě redukční dieta? A které naopak nevolit? Je vaším cílem zdravé hubnutí? A bez trápení? Zkuste náš jídelníček - informujte se níže. Důležité je samozřejmě příjem potravy rozdělit do tří denní pravidelných dávek a jíst do příjemného pocitu sytosti.

Nevhodná jídla:
Mléko a mléčné výrobky, vepřové, hovězí maso, tučná masa a uzeniny, řepný cukr, musli, různé tyčinky - ořechové, obilné apod., výrobky ve kterých jsou použity konzervační činidla, antioxidanty a barviva, sladkosti, oplatky, čokoláda, sádlo, smažená jídla, bílá mouka a výrobky z ní - rohlíky, chleba, piškoty, apod.
Ořechy vlašské, para, pistáciové a piniové, sladké ovoce - hrušky, mandarinky, kompoty a džemy s cukrem, ve větší míře fazole, čočka a luštěniny obecně, slepičí vejce, zejména žloutky, slazené nápoje, energetické nápoje, káva, čokoláda, máslo, margarín, oleje stolní, 100% ovocné šťávy, z koření pálivá koření chilli, kari apod.


Vhodná jídla:
Zelenina - zejména napařená nebo mírně dušená, zejména pórek a celer, řapíkatý celer, pickles, kysané zelí, dýně hokkaidó, zelená zelenina - saláty, petrželka, celerová nať, naklíčená vojtěška apod.
Ovoce - občas slavnostně ananas, banán, jablka, jablka jsou vhodná pečená např. se skořicí, jablečné pyré bez cukru, sušené ovoce.
Rýže - celozrnná, kulatá, paraboiled, basmati, jasmínová.
Těstoviny - vhodnější jsou bezlepkové - pohankové, rýžové, amaranth.
Obilí - v zimě 1x týdně pšenice špalda nebo kroupy, jáhly, pohanka, pohankové těstoviny, houby - sušené do polévky nebo žampióny, 1x týdně sojový sýr Tofu, upravené výrobky z pšenice, seitan, mandle, dýňová a slunečnicová semena, sojové mléko, obilné kaše - zejména rýžová bez cukru, Sladovit - ječmenný slad.
Maso - sladkovodní a mořské netučné ryby, občas kuře, králík.
Na zahuštűní jídel použít maizenu nebo arrowroot, ovocné přesnídávky bez cukru, lze občas použít zelený čaj, bylinkové čaje, káva Karo - z kávoviny, čistá voda. Občas lze použít kozí jogurt nebo sýr
Koření - kmín, bazalka, saturejka, majoránka, apod., miso pasta a ume ocet.
Za studena lisované oleje - olivový, sezamový, obilné paštičky, rýžový chléb a dexíky.
Je to trochu šuré ptž mléčné výrobky by se měly jíst vždycky i při dietě jsou důležité ( si myslím xD)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama