Dáte si čoko nebo vanilku ?

5. června 2008 v 19:15 | Kamik =o) |  Jídlo
Aktuální zpravodajství pro všechny dietářky, jež si touží v letním parnu zamlsat! Horké dny si bez zmrzliny nedokážeš představit, ale zároveň se bojíš o svou linii? Pak pro tebe mám dobrou zprávu.

Zmrzlina má mezi pamlsky výjimečné postavení. Je poměrně šetrnou sladkostí, kterou si v rozumné míře můžete bez výčitek dopřát. Obsahuje tělu prospěšné živiny, jako je mléko, sacharidy, rostlinné oleje, kakao, základem často bývá ovoce či vejce a většinou v ní najdeme stopy ořechů.
Velký podíl mražené pochoutky navíc tvoří voda, která v podobě ledových krystalků naše chuťové buňky mazaně ošálí. Ovšem druhů mražených pamlsků je bezpočet a jejich kalorická hodnota se samozřejmě značně liší. Některé zmrzliny se podobají kalorickým bombám, najdete však i takové, které osvěží, ale vaši váhu neohrozí. Poradíme vám, jak se ve zmrzlinovém ráji orientovat.

Jaká je ta vaše?

Ovocná - Správná volba! Tahle zmrzka je složena především z ovoce, ovocné šťávy, vody a cukru. Neobsahuje mléko ani vejce, a tak má nižší obsah tuků.

Jogurtová - Ani touto zmrzlinou či nanukem proti své linii moc nezhřešíte. Pochoutka s jemnou chutí obsahuje mléko, cukr, často ovoce a pochopitelně i jogurt.

Krémová - Jste-li milovníky vydatných krémových zmrzlin, jako je například čokoládová, vanilková či stracciatella, zbystřete! Kalorické hodnoty těchto zmrzlin často balancují na hranici. Kromě mléka a cukru obsahují i tučnou smetanu, takže
ne víc než jeden kopeček!

Mražená dřeň - Dejte si bez obav! V těchto zmrzlinách bývá velká koncentrace ovoce, takže sladká chuť je zastoupena převážně dobře zpracovatelnými ovocnými cukry. Navíc nejlépe osvěží.

Udělejte si sami!

Pro dokonalou kontrolu nad kaloriemi zkuste tyto recepty na extra dietní osvěžení.

* Tvarohová zmrzlina

Připravte si: 150 g odtučněného tvarohu, 4 meruňky, 1 lžičku skořice
Postup: Tvaroh našlehejte a smíchejte s nakrájenými meruňkami, vložte do mrazicí misky, posypte skořicí a dejte zmrazit. Mňam!
* Malinový sorbet
Připravte si: 1 dcl vody, 50 g cukru, 1/2 kg malin, šťávu z 1/2 citronu
Postup: Převařte vodu s cukrem a nechte vychladnout. Maliny důkladně rozmačkejte vidličkou, přidejte vodu a šťávu z citronu. Vše promíchejte a nechte zmrazit.
* Jahůdka
Potřebujete: 100 g jahod, 30 g nízkotučného bílého jogurtu, 1 lžíci cukru, 50 ml kokosového mléka
Postup: Vše rozmixujte, až získáte krémovou hmotu. Nalijte do misek a šup do mrazáku.

Energie na 1 kopeček

>> kakaová 417 KJ

>> oříšková 445 KJ

>> čokoládová 514 KJ

>> vanilková 419 kj

>> stracciatella 520 KJ

>> citronová 295 KJ

>> smetanová s čokoládovou polevou 618 KJ

>> zmrzlinový pohár 1 852 KJ (3 kopečky smetanové, ovoce, oříšky a šlehačka)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama