Pohyb pro necvičíci, jak začít?

28. května 2008 v 6:46 | Kamik |  Sporty
Léta toužíte po tom, abyste vypadala štíhle, neměla velký zadek a silná stehna. Konečně jste se rozhoupala a řekla si, že začnete cvičit. Sport vám ale do teď nic neříkal a vy tápete, jaká pohybová aktivita je pro vás ideální. Nelamte si hlavu, poradíme vám!

Jestli se sportem teprve začínáte, pravidlo číslo jedna hned na úvod zní: nepřepínat se! Co na tom, že ostatní ženy kolem makají jako zběsilé. Věřte, že necvičí poprvé a navíc už za sebou mají nějakou »pohybovou průpravu«. Pokud máte obavy z toho, že byste například na hodinách aerobiku vypadala směšně, začněte se cvičením doma. Musíte se však do tréninku dokopat! Málokdo to ale ve finále dokáže.
Makejte doma!
Pořiďte si DVD s lekcemi aerobiku, kalanetiky, bodystylingu, jógy… Berte ohledy sama na sebe a začněte s jednoduchým cvičením. Pokud daná »nahrávka« neobsahuje průvodní instruktáž, je dobré vypůjčit si knihu a o daném cvičení si něco přečíst. Nezapomínejte na sportovní oblečení a obuv - nechcete ušpinit podlahu nebo koberec, a proto cvičíte bosa? Ano, jde to, ale jen u protahovacích a posilovacích cvičení - pilates, jóga, kalanetika… u step aerobiku je nutné, aby byla noha správně fixovaná - bez bot se neobejdete! Rovněž, chcete-li jezdit na rotopedu, je třeba mít tenisky.
Hurá do kolektivu!
Jestli nejste zrovna člověk se silnou vůlí a potřebujete, aby vás někdo »táhnul«, neotálejte a vypravte se do sportovního centra hned. A nebojte se říct, že jste začátečník - pořád lepší oznámit to zavčasu, než zkolabovat dřív, než se hodina rozjede. A kam vyrazit?
  • Na kole jste se určitě naučila jezdit už v dětských letech - přes zimu dvoukolého miláčka asi neprovětráte, zajděte proto na lekci spinningu - vyberte si začátečnickou hodinu, kde se seznámíte se základními prvky jízdy a postupně si budete zvykat na zátěž. Jízda na kole je nejlepší »tvarovač« stehen a zadečku. Na kolo choďte alespoň dvakrát týdně a časem si můžete přidat nějakou lekci navíc. Nezapomeňte na ručník, dostatečné množství tekutin - cyklistická láhev by ve sportovní výbavě neměla chybět, šortky nebo tříčtvrťáky, triko, které pohltí pot a tenisky. Doporučujeme rovněž rukavice, aby se vám ruce neklouzaly po řidítkách.
  • Jestli jste vodní živel, přihlaste se na hodiny aquaaerobiku. Toto cvičení nezatěžuje klouby ani páteř, voda tělo nadnáší a tlumí také doskoky a rychlejší pohyby. Ač se to na první pohled nezdá, aerobik ve vodě je pěkná makačka, při které zapojujete do pohybu všechny svaly. Ještě, než se na cvičení vypravíte, informujte se, s jakými pomůckami se cvičí. Můžete si tak pořídit vlastní náčiní - například vodní nudle, činky, plovací pásy, destičky, rukavice. Nejste-li zrovna zdatný plavec, nemusíte se bát, že byste se topila - aquaaerobik se totiž cvičí v různých hloubkách.
  • Pro ženy, se kterými pak cloumají rytmy, jsou připraveny různé taneční kurzy. A rozhodně nejde jen o zábavu, při tancování můžete spálit stejné množství kalorií, jako kdybyste půl hodiny rychle chodila nebo jezdila na kole (jen si vzpomeňte na taneční soutěžní pořady a jejich hlavní protagonisty - pěkně se zapotí). A rozhodně se jako boubelka nemusíte hnát jen do břišních tanců, nabízí se moderní tance, lidové tance, klasické - záleží jen na vás, co vám dokáže rozproudit krev v žilách.
S jakou pohybovou aktivitou začnete vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Máš svůj hubnoucí bloček?

Jj
Nn
Chci si založit

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 23. října 2008 v 18:53 | Reagovat

určitě zkuste kliknout na web a pořídit si kolo...z vlastní zkušenosti můžu říct jen jediné- naprosto úžasné....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama