Nastartujte si metabolizmus

28. května 2008 v 14:35 |  Tipy a triky
  • 7:00 -První sklenka
-Přivítejte den tím.že si dáte hned po probuzení sklenici vody(v průběhu dne byste měli vypít dalších sedm).Dehydratace(nedostatek tekutin v těle)totiž zpomaluje tok krve,takže byste se celý den cítili jako šneci.

  • 8:00-Snídaně s vlákninou
-Pokud zdravě posnídáte spálíte během dne více kalorii než ti,kteří po ránu hladoví.Metabolismus totiž potřebuje energii,aby mohl spalovat uložené tuky.Vhodné jsou cereálie s odstředěným mlékem a ovoce(celkem cca:1200-1600kJ).Když si navíc dáte jídlo s vlákninou,tělo bude požadovat menší oběd.
  • 9:15-Co dokáže zelený čaj?
-Zelený čaj je dobrou ochranou před srdečními nemocemi a rakovinou a zároveň podporuje metabolismus.Obsahuje totiž katechin,který zvyšuje hladinu mozkové chemikálie norepinefrinu působícího na metabolismus.
  • 11:15:-Svačina č.1
-Dopřejte si svačinu o obsahu 800-1200 kJ.Kolem tří hlavních jídel byste měli sníst denně dvě takové svačiny,protože jídlo udržuje trávicí soustavu v pohotovosti.Vhodné je např:sušené ovoce,jogurt,kousek sýra
  • 13:00:-Oběd s bílkovinou?
-K jídlu si vyberte třeba salát obložený kuřecími prsíčky.Trávicí systém tak použije více energie na štěpení bílkovin.Ty by ale neměli tvořit víc než 20% celkového příjmu,jinak mohou způsobit zácpu a zvyšují riziko osteoporozy
  • 15:00:-To nechce klid
-Ťukejte do stolu,podupávejte si,pochodujte či poskakujte-náhlé drobné pohyby totiž zrychlují metabolismus.

16:00:-Svačina č.2
-Dejte si kousek sýra,šálek zeleninové polévky či jogurt s vlákninou.Tělo musí vydat na jídlo s vlákninou více enegie a aktivnější trávicí systém podporuje spalování.
  • 18:00:-Hybaj do tělocvičny
-Začněte 20-minutovou rozcvičkou a strečinkem,teprve pak posilujte.Metabolismus pracuje ještě dvě hodiny poté,co přestanete zvedat činky.Ideální je posilovat 20-40 minut 2-krát týdně.
  • 19:30:-Ostrá večeře
-Připravujete si smažená křidélka?Kari?Těstoviny?Ať chystáte k večeři cokoliv,okořeňte to,protože ostré chuťe mohou dočasně zvýšit klidový metabolismus.Pálivé papriky například obsahují kapsicin,což je látka která na krátkou dobu zvyšuje produkci adrenalinu.Ten zrychluje metabolismus a odbourává kalorie.
  • 22:00:-Do peřin!
-Při nedostatku spánku se zvyšuje hladina kortikolu,látky,která ovlivňuje tvorbu inzulinu a zťežuje zpracování sacharidů.Sedm až osm hodin kvalitního spánku zaručí rychlý metabolismus.Když jste unavení,tělu chybí energie na běžné denní funkce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama