Jak snížit svoji hmotnost?

28. května 2008 v 14:49 |  Tipy a triky
Zde pro vás máme několik základních a důležitých rad, jak se správné stravovat v případě, že chcete snížit svoji váhu.
check.gif image by Enidta Rozdělte svůj denní energetický příjem nejlépe do 5 porcí. Poslední jídlo jezte 4 hodiny před usnutím.
check.gif image by Enidta Jídlo si vychutnejte - nejezte rychle. Jezte u stolu - ne ve stoje, při jídle nečtěte noviny ani nesledujte televizi.

check.gif image by Enidta Nesnažte se dojídat celou porci za každou cenu. Doby, kdy nad vámi stáli rodiče a nutili všechno sníst, jsou dávno pryč a jenom vy jste pánem svého talíře!
check.gif image by Enidta Budete-li používat menší talíře, budou menší i porce.
check.gif image by Enidta Vyvarujte se nevědomého automatického pojídání v průběhu dne.
check.gif image by Enidta Rozlišujte pocit hladu od "chuti na něco".
check.gif image by Enidta Ze začátku si zapisujte vše, co během dne sníte - množství potravin a jejich energetickou hodnotu.
Jen tak získáte přehled o přijaté energii.
check.gif image by Enidta Neponechávejte nevhodná a pro vás lákavá jídla (např. cukrovinky, čokoláda, trvanlivé salámy apod.) volně dostupné, aby vás lákali ke konzumaci.
check.gif image by Enidta Při stravování v restauraci si z jídelního lístku vybírejte pro vás vhodná jídla.
check.gif image by Enidta Různé oslavy, večírky či recepce jsou zkouškou vaší pevné vůle. Prohlédněte si nabídku jídel a nápojů a vyberte si z nich ty, které vám chutnají a současně splňují kritéria redukčního jídelníčku.
check.gif image by Enidta Dávejte přednost pokrmům vařeným před smaženými a před omáčkami, rovněž užívejte s mírou soli a koření.
check.gif image by Enidta Pokud vás večer přepadne hlad, dopřejte si nízkoenergetické jídlo s vyšším obsahem vlákniny - např. zeleninový salát nebo ovoce.
check.gif image by Enidta Pocit nasycení "dorazí" do mozkového centra za 20 minut, dopřejte mu tuto cestu a nedojídejte se.
check.gif image by Enidta Nezapomínejte na pitný režim - denní objem přijatých tekutin by se měl pohybovat mezi 2,5 až 3 litry. Nejvhodnějším nápojem je čirá voda, minerální vody, ovocné čaje, ředěné ovocné šťávy.
check.gif image by Enidta Z jídelníčku vyřazujte pouze potraviny s vysokým obsahem energie, a to především bohaté na tuky a sacharidy. Ovšem jinak si jídla vybírejte pokud možno ze všech druhů potravin.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Posmívají se ti ostatní kvůli tvé tlouštce?

Ano
Ne
Občas

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama